تولد و مرگ یک ستاره
نوشته شده توسط : حسین مختاری

همین طور که این توده کوچکتر شد شروع به داغ شدن کرد و گرمای اولیه اش را بیرون داد.بعد از حدود 100 میلیون سال به قدری داغ شده بود که واکنش های هسته ای در مرکز آن شروع گردید.پس از آن زمان خورشید خیلی تغییر نکرد.اما خورشید ما یکروز تغییر خواهد کرد.

سن پیری خورشید

ابتدا همه ی سوخت مرکزی مصرف خواهد شد.سپس مصرف کردن لایه های بیرونی شروع خواهد شد.آن گاه خورشید درخشانتر و داغ تر میشود سپس شروع به متورم شدن می کند و مانند یک ستاره قرمز خیلی بزرگ متورم می شود.وقتی خورشید یک ستاره عظیم الجثه شد در آن وقت 100 برابر بزرگتر از اندازه کنونیش خواهد شد و 1000 برابر نور و گرمای بیشتری خواهد داشت.البته این تغییر تا میلیارد ها سال بوجود نخواهد آمد.یک چنین تغییری در خورشید معنای پایان دنیای ما را خواهد داشت.

همانطور که خورشید شروع به داغ تر شدن کند زمین خشک خواهد شد و هر نوع زندگی روی زمین از بین خواهد رفت.زمین ما کباب شده و از بین خواهد رفت.

مرگ یک ستاره

وقتی یک ستاره به ستاره سرخ بزرگی تبدیل شود مرگ آن نزدیک است.ستاره کار های عجیبی می کند.بخش های نازک بیرونی ستاره به این طرف و آن طرف می جنبند.پس از مدت زیادی جنب و جوش ها بسیار زیاد می شود.ستاره لایه بیرونی خود را مثل حلقه های بزرگ دود در فضا پخش می کند.این حلقه ها سحابی های سرگردان یا حلقه های سیاره ای نامیده میشوند.و در این زمان است که مرگ ستاره فرا میرسد.

منبع::کتاب کشف جهان


ویندوز سه بعدی

:: موضوعات مرتبط: دانستنی های عمومی , دانستنی های علمی , ,
:: برچسب‌ها: تولد خورشید , مرگ خورشید , تولد ستاره , تولد ستارگان , مرگ ستاره , مرگ ستارگان , پایان دنیا , درباره خورشید , درباره ستاره , درباره ستارگان ,
:: بازدید از این مطلب : 851
|
امتیاز مطلب : 86
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: